Je krijgt nooit een tweede kans om een goede eerste indruk te maken. Een visitekaartje is eigenlijk een promotiemiddel opzich. Het is het product wat je aan een potentiële klant of relatie overhandigd als je in gesprek bent geraakt. En juist daarom moet je visitekaartje precies de juiste informatie bevatten en opvallen tussen alle andere visitekaartjes.

Hieronder geven wij enkele tips om rekening mee te houden bij het maken van een goed visitekaartje:

1. Maak het persoonlijk
Een visitekaartje geef je als persoon, zorg dan ook dat je iets persoonlijks op het visitekaartje plaatst. Je kunt bijvoorbeeld een foto van jezelf er op zetten zodat de ontvanger direct weer jouw gezicht erbij heeft en weet van wie hij het visitekaartje heeft ontvangen. Of schrijf een persoonlijke boodschap op het visitekaartje.

2. Durf op te vallen
Laat je visitekaartje er uit springen dit kan je niet alleen doen door te kiezen voor uniek materiaal maar ook bijvoorbeeld voor een afwijkende vorm. Pas hier echter wel mee op omdat het visitekaartje nog wel makkelijk op te bergen moet zijn. Als je een visitekaartje maakt welke veel groter is dan past deze niet goed in bijvoorbeeld een visitekaartjesmap die veel ondernemers hebben.

3. Zorg dat je via verschillende kanalen bereikbaar bent
Op je visitekaartje moeten gegevens staan waarmee de ontvanger op diverse manier contact met jou op kan nemen. Plaats dus altijd het telefoonnummer (het liefst 06 nummer, dat is wel zo persoonlijk) en je directe e-mailadres op het visitekaartje. Daarnaast kan je eventueel indien je gebruikt maakt van social media deze accounts op het visitekaartje plaatsen.

4. QR code alleen als je een mobiele website hebt
Een QR code is erg hip en je ziet het veel en veel meer terugkomen in allerlei reclamebooschappen en dus ook op visitekaartjes. Zorg er alleen wel voor als je mensen met een smartphone verwijst naar een website via de QR code dat ze op een makkelijk mobiel te bekijken en te lezen website komen. Anders schiet de makkelijke QR code zijn doel voorbij.  

5. Zorg voor herkenbaarheid
Zorg er voor dat uit je visitekaartje af te leiden is welke diensten en producten je als bedrijf kan leveren. Zo kan de ontvanger eigenlijk in een oogopslag zien wat je doet en wie je bent. 

6. Niet overcommuniceren
De ontvanger  van jouw visitekaartje moet je niet overladen met informatie. Plaats dus geen mailadressen van andere collega's of verschillende bedrijfsadressen op het visitekaartje. Kies er ook niet voor om direct alle beschikbare social media kanalen op je visitekaartje te plaatsen. 

Wij wensen je veel succes met het maken van een mooi visitekaartje voor je bedrijf. En vooral heel veel plezier met het uitdelen van de visitekaartjes waar je trots op kunt zijn. Wil je geholpen worden bij je ontwerp? Wij bieden zonder extra kosten een ontwerpservice die indien je een bestelling plaatst volledig zonder kosten is.