Ondanks het veelal digitale tijdperk waarin we leven, zijn de relatief 'oude' visitekaartjes nog steeds een goed middel om je bedrijf te promoten. Op ondernemersbijeenkomsten en bij andere netwerk gelegenheden worden nog altijd visitekaartjes uitgedeeld.

Steeds meer is zichtbaar hoe ondernemers hun digitale identiteit willen verenigen met hun visitekaartje. Zo is een QR code een goede mogelijkheid maar ook het vermelden van social media accounts of het plaatsen van een V-card.

Naast de standaard papieren visitekaartjes is het sinds kort ook mogelijk op andere materialen te drukken. Zo worden er visitekaartjes aangeboden van luxere materialen. Deze visitekaartjes zijn wel een luxe item en worden meer weggegeven naast papieren visitekaartjes. Bij bijvoorbeeld het afronden van een deal of het afgeven van een offerte.

NFC visitekaartjes worden binnenkort op de markt gebracht door onder andere MOO.COM met Near Field Communication (NFC) is het mogelijk om door middel van de chip in het visitekaartje acties te laten plaatsvinden op een smartphone die als NFC reader kan dienen. Deze ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen maar dit kan in de toekomst je visitekaartje interactiever maken dan een standaard visitekaartje. Je zou bijvoorbeeld door middel van de NFC chip een kortingscode kunnen pushen naar de smartphone of in combinatie met een applicatie andere acties laten plaatsvinden. Zo kan je ook toegang geven tot een WiFi netwerk of bijvoorbeeld automatisch de telefoon laten bellen op het moment dat de NFC chip gelezen wordt. Dit kan uiteindelijk veel nieuwe mogelijkheden bieden.

Ook bij AluminiumVisitekaartje zijn wij bezig met innoveren. Binnenkort bieden wij ook visitekaartjes aan die bewerkt zijn met een lasermachine en gaan we met andere materialen aan de slag.

Kortom: de toekomst van het visitekaartje is jezelf onderscheiden door materiaalgebruik en de nieuwste technieken toepassen.